Followers

Monday, June 20, 2011

Hampir2 Mati Lemas

Bersyukur sangat Ya Allah aku masih bernyawa sehingga sekarang.
Tragedi ni berlaku sabtu (19/6/2011) yang lepas semasa aku, lulu, miera, ekin, iyas and aza pergi mandi manda di Sg. Genting. Sampai je kat sana, kitaorang pun terus masuk dalam air nak mandi..masa aku nak ke arah miera and lulu yang duduk kat satu batu sungai tu, aku rasakan kaki aku tak pijak pe2 bila sampai kat tempat diorang, memang aku panic sangat masa tu, dah la aku memang tak pandai berenang, terkapai2 aku mintak tolong. Rasa cam banyak sangat minum air sungai, nasib tak masin .. hehe

Memang tak sangka plak kawasan kat situ sangat dalam. Aku, mira n lulu pun tenggelam jugak, dah la kitaorang memang tak pandai berenang. Masa tu aku hanya ingat mak ayah aku je, ingatkan dah tak dapat diselamatkan. Masa tenggelam tu ingatkan aku dekat kolam renang, sebab sebelum ni aku penah gak lemas tapi aza ada, dia nak ajar aku berenang so dia sentiasa kat sisi aku bila aku tenggelam, but hari tu aku lupa yang aku rupanya berada kat sungai, aza plak ntah mana2 la pegi, nasib la ekin dan iyas tolong selamatkan, diorang tarik kitaorang bertiga ke kawasan yang cetek cikit, Si aza plak masa tu ingat kitaorang main2, last2 dia pun tolong gak tapi yang menyakitkan hati dia selamatkan sambil gelak2, sakitnya hati aku masa tu!!! memang tak boleh harap betul punya bf !! Pas dah pergi ke kawasan cetek, aku tgk orang2 kat sekeliling tu gelakkan kitaorang, bukan nak tolong ! kalau la aku ditakdirkan mati masa tu, memang sekor2 orang yang gelak n ejek kitaorang tu aku cari nanti !But syukur alhamdulillah sangat2 sebab Allah masih memberi peluang kpd aku dan rakan-rakan ku yang lain tuk hidup di muka bumi ni .. lepas dari kejadian tu, aku masih lagi dalam keadaan taruma dan sentiasa membayangkan kejadian yang berlaku kat Sg. Genting.


Ni antara koleksi gambar2 kat sana .. 




No comments:

Post a Comment